ورود / ثبت نام

ورود / ثبت نام

درباره پوکه و برس ریمل چه می دانید؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که یک پوکه و یا برس ریمل خوب و کاربردی چه ویژگی هایی باید داشته باشد.در این مقاله سعی کردیم که به این سوال شما پاسخ کوتاه و مناسب بدهیم.

آرایش چشم ها از دیرباز…

چشم ها زیبا ترین عضو صورت انسان است، ترکیب روشنایی و تیرگی دو ترکیب متفاوت، اما جذاب و تشکیل دهنده زیبایی است.

از دیرباز امر زیبا سازی این دریچه های روشن با مواد مخصوص آرایشی و بهداشتی همانند سُرمه بوده است.

سرمه ماده ای سیاه رنگ است که از دوده سیاه و مواد دیگری تهیه می شود. و در مصر، ایران و هند باستان مورد استفاده دارویی و بهداشتی قرار می گرفت. اما امروزه برای زیبا کردن این آینه های زیبا از موادی مانند ریمل و خط چشم استفاده می شود.

قسمت های مختلف پوکه ریمل

  • پوکه ریمل
  • درب ریمل
  • استاپر
  • برس

تیوپ ریمل

پوکه ریمل یا همان ظرف نگهدارنده مواد که به آن پوکه هم گفته می شود اصلی ترین جز به حساب می آید. زیرا مسئولیت نگداری مواد داخل از گزند فساد را به عهده دارد، مواد داخل تیوپ باید از آلودگی و فساد دور نگه داشته شوند. تیوپ به دلیل تماس مستقیم مواد داخل آن با چشم باید دارای استاندارد بالایی باشد.

جنس بدنه آن باید از موادمرغوب باشد.و همچنین با دارا بودن استانداردهای لازم ماندگاری مواد را نیز تضمین کند. اندازه یک پوکه استاندارد باید به نحوی باشد که استفاده از آن آسان باشد.

استاپر

یکی از مهم ترین قسمت های یک پوکه ریمل استاندارد استاپر است، درپوشی که مازاد مواد روی برس ریمل را می گیرد و از هدر رفتن آن جلوگیری می کند همچنین ماندگاری ریمل را افزایش میدهد.

استاپر از مواردی است که خریداران پوکه ریمل بیشتر مواقع آن را نادیده می گیرند. بیشتر مصرف کنندگان از اینکه پس از بیرون آوردن برس مقدار زیادی از مواد روی برس را مجبور هستند به داخل تیوپ برگردانند و اکثرا ناموفق هستند گلایه دارند و این از نظر مصرف کننده نقص کوچکی نیست و باید در نظر گرفته شود.

برس ریمل

برس ریمل به نحوی مسولیت اجرایی را بر عهده دارد. با چشم فاصله نزدیکی دارد پس باید از آلودگی دور باشد. برس یکی از قسمت هایی است که باید به آن توجه زیادی شود.

ریمل می تواند از مرغوب ترین مواد تهیه شده باشد اما اگر از اپلیکاتور مناسب برخوردار نباشد می تواند به سادگی نادیده گرفته شود، و برس آن در این مورد از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین خاطر باید انواع و کارکردشان را بشناسیم.

انواع برس ریمل

  • توپی
  • منحنی
  • ضخیم
  • باریک
  • برس مخروطی یا نوک تیز
  • ساعت شنی
  • حبابی

توپی

برس توپی برسی جالب است. این برس مژه ها را تا حد زیادی بالا می برد وقدرت پوشانندگی مژه های ریز را داراست در حالی که برس های ضخیم و بلند برای اینکار ساخته نشده. این برس به مژه های ریز ضخامت نیز می دهد.

منحنی

کار برس منحنی فر کردن و انحنا بخشیدن به مژه های صاف است. و برای مژه هایی که صاف رشد می کنند کابرد دارد. همچنین این برس قدرت پوشانندگی بالایی است.

کلاسیک و ضخیم

پای ثابت برس ها، همیشه و در هر شکلی طرفدار دارد. بیشتر تولیدکنندگان به آن اعتماد دارند اما مهم ترین کاربرد برس کلاسیک ( برس ضخیم) پر و حجیم کردن مژه ها است.

باریک

بیشتر کاربرد برس باریک روی موهای ریز مژه است. مژه ها را به صورت طبیعی و از هم جدا فرم میدهد. و باعث می شود مژه ها به حالت طبیعی پر پشت جلوه کنند.

مخروطی یا نوک تیز

برس مخروطی از قسمت میانی دارای دانه های ریز و متراکم است که قسمت داخل چشم را پوشش می دهد. و در انتها به دانه های بلند خطم می شود که بیشتر به کار براش زدن مژه های انتها و بیرون چشم می آید.

ساعت شنی

برس ساعت شنی بیشتر باعث لیفت مژه ها می شود و در عین حال باعث پرپشتی مژه های گوشه چشم می شود. و باعث می شود مژه ها در یک محل جمع شود و گوشه های داخلی و خارجی چشم را درشت و باز می کند.

حبابی

این اپلیکاتور می تواند ترکیبی از چند برس باشد، برس حبابی می تواند مژه ها را بلند، فر و هم زمان حجیم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Table of Contents